W piątek odbył się Demo Day – finał pierwszego etapu inicjatywy SCALE, prowadzonej przez Smart Space, który wyłonił zwycięzców najlepszych startupów.

 

SCALE to jedna z inicjatyw inkubatora nowych technologii Smart Space. Jej zadaniem było wyłonienie najlepszych, i mających największe szanse na powodzenie, firm internetowych. SCALE podzielone jest na dwa etapy. Pierwszy z nich to pięciodniowe warsztaty, podczas których startupy uczą się od mentorów i ekspertów najważniejszych rzeczy dotyczących biznesu internetowego. Ostatnim dniem warsztatów jest Demo Day, który pokazuje wyniki pracy zespołów. Drugi etap to półroczna praca z inwestorami, narzędziami IT oraz pieniędzmi od inwestorów.

Podczas Demo Day wystąpiło pięć różnych drużyn, mających zupełnie inne pomysły, plany i projekty. Każda z nich miała kilka minut na prezentację wyników swojej pracy oraz przedstawienie pomysłu na rozwój e-biznesu.

Jako pierwsza wystąpiła grupa GetAdvice, która zaprezentowała czat z klientami e-sklepów, jako alternatywne i udoskonalone podejście do kontaktu z użytkownikiem. Jak wspominali – sprzedaż równa się rozmowie i to na jej podstawie chcą budować biznes.

Kolejną inicjatywą było Dlab, której założyciele postawili sobie za cel przeciwdziałanie overbookingowi. Pragną rozwiązać problemy związane z rezerwacją miejsc w hotelach oraz usprawnić synchronizację kalendarza rezerwacji z serwisem booking.com.

Następna prezentacja skierowana była do klientów, którzy interesują się piłką nożną. Total Football Manager to gra, dzięki której możemy wcielić się w rolę managera drużyny piłkarskiej online. Pozwala ona rywalizować swoją drużyną z innymi graczami na całym świecie.

Czwarta grupa zaprezentowała projekt e-learningowy. Korepetica – serwis, który ma przygotować licealistów to matury, by z łatwością dostać się na wymarzone studia. W ich ofercie znajdują się kursy wideo online, zadania testowe oraz e-wykłady, prowadzone przez nauczycieli akademickich.

Ostatnia prezentacja dotyczyła konceptu GetBadges, który za pomocą grywalizacji pragnie poprawić jakość pracy developerów, oraz sprawić, by ich aktywność była dla nich bardziej przyjazna.

Po wystąpieniach drużyn nastąpiła ponad godzinna sesja mentorska, podczas której eksperci od biznesu internetowego starali pomóc twórcom oraz zrozumieć ich koncepcje. Po nich nadszedł czas na prezentacje Dominika Majewskiego oraz Macieja Wielocha, oraz oczekiwane przez wszystkich ogłoszenie zwycięzców.

Nagrodę specjalną Marszałka Województwa zdobył Total Football Manager, zaś nagrodę Prezydenta Miasta Torunia – Korepetica.

 

[fot. oficjalny fanpage Smart Space]