Dwa wydziały Uniwersytetu Mikołaja Kopernika otrzymały dofinansowanie w wyniku rozstrzygnięcia konkursu POWER organizowanego przez Narodowe Centrum Badań i Rozwoju.
Konkurs POWER ma na celu realizację projektów podnoszących kompetencje studentów. Dwa wydziały UMK otrzymały dofinansowanie w ramach tego projektu. WNEiZ zrealizuje grant „Kompetencje ICT dla studentów Wydziału Nauk Ekonomicznych i Zarządzania UMK”. Z kolei Wydział Nauk o Ziemi UMK w Toruniu zrealizuje projekt „Geokompetencje – człowiek, środowisko, gospodarka, rozwój”
Projekt WNEiZ dotyczy zarządzania procesami i projektami przez Katedrę Zarządzania Przedsiębiorstwem we współpracy z firmą konsultingową Instytut Rozwoju i Innowacji Sp. z o.o. Skierowany jest on do studentów ostatniego roku studiów I i II stopnia na kierunkach: zarządzanie, ekonomia oraz finanse i rachunkowość. W jego ramach przewidziane są certyfikowane szkolenia, warsztaty z oprogramowaniem Oracle oraz wyjazd do Parlamentu Europejskiego.
Celem projektu Wydziału Nauk o Ziemi jest rozwój kompetencji informatycznych, komunikacyjnych oraz zawodowych studentów ostatnich lat kierunków prowadzonych w trybie stacjonarnym. Projekt dotyczy studentów III roku studiów I stopnia na kierunkach: geografia, turystyka i rekreacja, studia miejskie oraz II roku II stopnia geografii i geoinformacji środowiskowej. Będą mieli oni możliwość wzięcia udziału w certyfikowanych szkoleniach obejmujących m. in.: operowanie bezzałogowymi statkami powietrznymi; zaawansowaną pracę z użyciem danych z lotniczego skanowania laserowego. Projekt umożliwi im też udział w specjalistycznych warsztaty zawodowych z zakresu sektora turystyki, geoekologii i studiów miejskich, współpracy w ramach modelu zrównoważonego rozwoju miasta czy wizytach studyjnych u pracodawców, a nawet wizytach u podmiotów zagranicznych.
W sumie obydwa wydziały otrzymają prawie 5 milionów złotych dofinansowania w Programie Rozwoju Kompetencji, działanie 3.1. kompetencje w szkolnictwie wyższym, oś III szkolnictwo wyższe dla gospodarki i rozwoju Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój 2014-2020.
[fot. Angelika Plich]