„Mój Toruń” znajduje się w czołówce profili polskich miast na Facebooku, wyprzedzając nawet Warszawę, Łódź czy Kraków. Chodzi oczywiście o liczbę „lajków”.
Toruński fanpage to na obecną chwilę czwarty profil miejski (tzn. oficjalna strona prowadzona przez urząd danego miasta) na Facebooku pod względem liczby polubień. Toruński fanpage również bardzo dobrze angażuje fanów.
Biorąc pod uwagę zaangażowanie fanów (czyli klikanie przycisku „lubię to”, wspominanie strony, komentarze, udostępnienia i wszystkie akcje związane z profilem), administratorzy”Mojego Torunia” również w tym aspekcie radzą sobie doskonale. Toruński profil jest czwartym najbardziej angażującym w ostatnim okresie profilem miejskim na Facebooku. Wyprzedzają go tylko Łódź, Gdańsk i Kraków. W pierwszej dziesiątce tej kategorii znalazły się jeszcze, w kolejności: Poznań, Wrocław, Gdynia, Katowice, Lublin i Warszawa.
Oto jak prezentuje się najlepsza pod tym względem dwudziestka miast (w nawiasie nazwa profilu, jeśli nazywa się inaczej niż samo miasto, liczba polubień, liczba „osób, które mówią o tym”, liczba mieszkańców wg danych Głównego Urzędu Statystycznego na dzień 31 grudnia 2014)
1. Wrocław (Wrocław [Wroclove] – 191 071 (22 265 zaangażowanych fanów) (634 487 mieszkańców)
2. Poznań (Miasto Poznań) – 158 105 (23 860) (545 680 mieszkańców)
3. Gdańsk (Miasto Gdańsk) – 154 616 (39 010) (461 489 mieszkańców)
4. Toruń ( Mój Toruń) – 98 673 (28 106) (203 158 mieszkańców)
5. Warszawa (Miasto Stołeczne Warszawa) – 96 931 (6 583) (1 735 442 mieszkańców)
6. Gdynia – 96 609 (16 772) (247 820 mieszkańców)
7. Łódź – 95 003 (39 668) (706 004 mieszkańców)
8. Kraków (Kraków PL) – 84 954 (31 557) (761 873 mieszkańców)
9. Katowice (Katowice – oficjalny profil miasta) – 68 449 (10 779)(301 834 mieszkańców)
10. Bydgoszcz (bydgoszcz.pl) – 64 450 (4 192) (357 652 mieszkańców)
11. Lublin (Miasto Lublin) – 43 846 (10 206) (341 722 mieszkańców)
12. Zakopane – 41 397 (2 332) (27 637 mieszkańców)
13. Białystok (Wschodzący Białystok) – 34 732 (5 423) (295 459 mieszkańców)
14. Szczecin (Szczecin Floating Garden) – 33 020 (1 800)/(407 180 mieszkańców)
15. Rzeszów (Rzeszów – stolica innowacji) – 30 025 (3 257)/(185 123 mieszkańców)
16. Kołobrzeg – 22 688 (883)/(46 830 mieszkańców)
17. Kielce (Kielce – Strona oficjalna) – 22 606 (2 473)/(198 857 mieszkańców)
18. Opole – 22 053 (5 298)/(120 031 mieszkańców)
19. Radom – 15 872 (640)/(217 201 mieszkańców)
20. Gliwice – 13 333 (1228)/(184 415 mieszkańców)
Stan na 13.12.2015, godz. 20:30. Opracowanie własne.
Można powiedzieć, że to tylko fanpejdż fejsbukowy, jednak świadczy on w pewien sposób o stopniu identyfikacji mieszkańców z miastem, jego atrakcyjności w oczach odwiedzających a także jest wyśmienitym narzędziem Public Relations. Urzędy wykorzystują go bowiem w coraz większym stopniu, kreując pozytywny wizerunek swojego miasta.
Faktycznie. Komunikacja przez FB jest jednym z największych sukcesów magistratu.
„wyprzedzając nawet Warszawę, Łódź czy Kraków.” i ” Wyprzedzają go tylko Łódź, Gdańsk i Kraków” się chyba wyklucza?
Pierwsze wyrażenie odnosiło się do całkowitej liczby polubień danego fanpage’a (co zresztą w kolejnym zdaniu zostaje wyjaśnione), a drugie do liczby zaangażowanych fanów. Tym samym obydwa wyrażenia nie wykluczają się.
W pierwszym przypadku chodzi o liczbę fanów, w drugim o poziom ich zaangażowania 😉