Branża e-commerce nie przestaje się rozwijać, a pandemia tylko przyspieszyła cały proces. Zdalna sprzedaż staje się coraz większym źródłem wpływu firm, co pozytywnie wpływa na cały rynek. Wiele polskich przedsiębiorstw nie wytrzymałoby negatywnych skutków pandemii, gdyby nie platforma e-commerce.

Jak wiadomo z aktualnych analiz, ogromna część internetowych konsumentów nie zamierza rezygnować z zakupów online, a część z nich nawet deklaruje chęć ich zwiększenia. Trudno się temu dziwić – to praktycznie zawsze wygodniejsze niż wizyta w stacjonarnym sklepie. Mając to wszystko na uwadze, kluczowym działaniem firm sprzedających online jest zwiększyć ruch na swoich stronach. Można to osiągnąć na kilka sposobów – między innymi właśnie poprzez Google Ads lub pozycjonowanie stron. W tym wpisie dowiesz się, jak poprawić swoją sprzedaż w internecie.

Jak rozwinąć sklep internetowy i zwiększyć sprzedaż?

W najbliższych latach możemy się spodziewać kolejnych wzrostów e-sprzedaży. Taki wniosek można wysnuć na podstawie tego, jak sytuacja prezentuje się na Zachodzie, a także mając na uwadze fakt, że w wiek konsumencki wchodzą pokolenia, które z internetem są już za pan brat. Dla generacji Z (urodzeni po 1995 roku do 2010 roku) kupowanie online jest naturalne. Co to oznacza dla firm działających online? Przede wszystkim jedno – rozwinięcie konkurencji. Samo posiadanie internetowego sklepu to jedno; ważny jest ciągły rozwój.

Pozycjonowanie stron, czyli naturalny sposób na rozwinięcie wartości strony internetowej

Na pytanie, czy pozycjonowanie stron jest atrakcyjną usługą dla sklepów funkcjonujących w e-handlu, można odpowiedzieć, wyjaśniając, dlaczego pozycja na szczycie wyszukiwarki jest ważna. Jak powszechnie wiadomo z analiz, Klient praktycznie nigdy nie wychodzi poza pierwszą stronę wyszukiwań Google pod wpisywaną przez niego frazę. Uznaje się, że to zachowanie około 80% wszystkich internautów. Każdy chce szybko znaleźć to, czego szuka, ale to niejedyny powód. Ważne jest także postrzeganie – według Klientów strony na szczycie są poza konkurencją. Pozycjonowanie stron polega na wdrażaniu zmian, które wpłyną pozytywnie na miejsce w rankingu wyszukiwań danej strony. To copywriting (tworzenie atrakcyjnych treści dla internautów, odpowiednio nasyconych frazami kluczowymi), optymalizacyjne (wdrażanie zmian w obrębie struktury strony, kodu HTML, zadbanie o responsywność) oraz linkbuilding (linkowanie zewnętrzne). To wszystko wpływa na naturalną wartość strony, a także wrażenia płynące z użytkowania jej przez Klientów.

W jaki sposób Google Ads może pomóc Twojej firmie w święceniu tryumfów w sprzedaży?

Google Ads to kampanie, które można nakierować na określony cel biznesowy. Wyróżnić można budowanie świadomości marki, zwiększanie sprzedaży online czy też zmaksymalizowanie wskaźnika ruchu w witrynie. To na podstawie tych celów dobiera się typy kampanii reklamowych Google Ads. Twoja strona internetowa może wyświetlać się w wynikach wyszukiwania między innymi w formie:

  • Tekstowej
  • Graficznej
  • Wideo

Oczywiście to tylko kilka z wielu sposobów zyskiwania uwagi potencjalnych Klientów. O samej istocie kampanii Google Ads warto powiedzieć trochę więcej. Działają one natychmiastowo. Wpisując określoną frazę w wyszukiwarkę Google, otrzymujesz kilka wyników. Te na samej górze są podpisane jako „reklama”. To właśnie skutek reklam AdWords. Dzięki nim możesz dojść do jasno sprecyzowanej grupy Klientów w mgnieniu oka. Jeśli interesuje Cię rozwinięcie swojego sklepu internetowego, warto dowiedzieć się więcej zarówno o pozycjonowaniu, jak i o kampaniach Google. Wiele osób decyduje się na łączenie tych działań – to bowiem równoczesne budowanie gruntu i naturalnej wartości, a także natychmiastowe zwrócenie na siebie uwagi potencjalnego Klienta.

[Artykuł sponsorowany]