4 lipca doszło do podpisania umowy na zaprojektowanie i wdrożenie nowego Systemu Informacji Pasażerskiej. Co to oznacza dla podróżujących? Całkiem dużo zmian  i przede wszystkim tablice informacyjne, które pojawią się także na przystankach autobusowych.

Umowa podpisana przez prezydenta Michała Zaleskiego z warszawską firmą GMV jest już drugą w historii współpracy firmy i Torunia. Pierwsza z 2014 r. dotyczyła wdrożenia systemu informacji pasażerskiej dla toruńskich tramwajów.

73 przystanki wyposażone w tablice informacyjne

Nowy System Informacji Pasażerskiej dla autobusów będzie składał się z 73 dwustronnych tablic przystankowych. Ponadto 115 autobusów zostanie wyposażonych w urządzenia pokładowe pokazujące kierowcom informacje na temat opóźnień, dalej przekazywanych do operatora systemu i tablic wyposażonych w moduł głosowy.

Jak zapewnia Arkadiusz Paprocki z Wydziału Gospodarki Komunalnej Urzędu Miasta Torunia w wypowiedzi dla strony miasta, służba nadzoru będzie miała „rzeczywistą i ciągłą kontrolę” nad kursowaniem pojazdów MZK, a informacje na temat wypadków czy utrudnień drogowych będą mogły zostać przekazane przez dyspozytora natychmiast.

Aplikacja mobilna częścią SIP

System Informacji Pasażerskiej będzie składał się także z aplikacji mobilnej, która umożliwi internautom „dostęp do aktualnych informacji o rozkładach jazdy, utrudnieniach i opóźnieniach”. Poza tym, będzie także pełniła funkcję informacji turystycznej, planera podróży a także podpowie ulubione linie.

Koszt wdrożenia autobusowego systemu informacji pasażerskiej to 8 mln zł, z czego 4 mln zł to dofinansowanie projektu w ramach unijnego Regionalnego Programu Operacyjnego. Planowane uruchomienie systemu ma nastąpić 4 lipca 2020 r.