Zwiększanie sprzedaży jest najważniejszym aspektem działalności sklepu. Celem sprzedawcy, producenta jest dostarczanie konsumentom towarów mających spełnić ich potrzeby, a z tym wiąże się zysk. Technik zwiększających sprzedaż w Internecie jest niemało. Cześć z nich sprawdzi się jedynie w  konkretnych przypadkach, inne umożliwiają osiąganie korzyści bez względu na rozmiar sklepu i typ asortymentu. Klientem może być każdy użytkownik strony, który odnajduje stronę sklepu dzięki wyszukiwarce i to właśnie tutaj firmy z e-commerce powinny kierować działania wspierające widoczność w sieci.

Sposoby zwiększania sprzedaży

Najszybszym sposobem, ale i cechującym się wysoką skutecznością, jest prowadzenie kampanii z wykorzystaniem Google Ads. Reklama produktowa w sieci reklamowej i sieci wyszukiwania Google pozwala docierać do osób najbardziej skłonnych do skorzystania z oferty. Sklepy i firmy usługowe mogą korzystać z zaawansowanych opcji kreowania przekazu i reklamy przy jednoczesnym udoskonalaniu wdrożonych opcji. Drugim sposobem na poprawę ruchu na stornie, za którą idzie wzrost sprzedaży, jest pozycjonowanie w Google. Sprawdza się podczas budowania widoczności na rynku lokalnym (np. https://www.ideoforce.pl/pozycjonowanie-torun/), jak i krajowym. Z pozycjonowaniem wiąże się poprawa funkcjonalności i szybkości witryny, a to z kolei wpływa na doświadczenie zakupowe użytkownika. Na sprzedaż oddziałuje również prowadzenie profili social media, w tym reklama.

Jak pozycjonowanie wpływa na sprzedaż?

Sprzedawanie zaczyna się w Google, co nie powinno dziwić, zwłaszcza, że to właśnie wyszukiwarka jest pierwszym źródłem informacji o produktach. Konsumenci z poziomu wyszukiwarki, w swoich wyborach kierują się m.in. pozycją witryny w Google (im wyższa, tym większe zaufanie do strony) czy informacjami umieszczonymi w wizytówce Google Maps, np. opiniami. W zakres pozycjonowania wchodzą działania SEO, wśród których warto wspomnieć o frazach kluczowych. Można powiedzieć, że użytkownik zmierza do sklepu po słowach najdokładniej opisujących produkt. Wynik wyszukiwania musi więc odpowiadać konkretnym frazom. Pozycjonowanie poprawi i wzmocni pozycję sklepu w wyszukiwarce i innych usługach Google oraz poprawi kondycję techniczną strony. Z punktu widzenia klienta to widoczność i użyteczność witryny, są jednymi z głównych czynników skłaniających do zakupów.

Pozycjonowanie Toruń, czyli lokalne SEO

Pozycjonowanie może mieć charakter lokalny. Ten typ działań sprawdza się w przypadku sklepów lub firm, które oferują asortyment na określonym terytorium. Usługi związane z lokalnym SEO wiążą się z przeprowadzeniem audytu strony internetowej, optymalizacją witryny, wyborem i oszacowaniem konkurencyjności fraz kluczowych regionalnych (np. pozycjonowanie Toruń, sklep meblowy Warszawa),  analizą konkurencji, wdrożeniem i obsługą narzędzi. To tylko niektóre z działań koniecznych do wprowadzenia i skutecznego wypozycjonowania strony na rynek lokalny. Wybierając frazy, warto korzystać ze sprawdzonych narzędzi. Mogą to być bezpłatne rozwiązania, tak jak Google Trends, jak i płatne, ale z zaawansowanymi opcjami, np. Senuto czy SEMSTORM. Ten typ SEO poprawia widoczność strony na frazy lokalne, a więc pozwala budować przewagę na konkurencją. Otrzymujemy niższy koszt konwersji, niż ma to miejsce przy pozycjonowaniu ogólnym i mniejszy współczynnik odrzuceń. Co jeszcze? Sklep zyskuje nowych klientów (którzy są w stanie bardzo szybko zlokalizować jego fizyczną siedzibę) i większy ruch w witrynie.

Zalety pozycjonowania w e-commerce

Pozycjonowanie w branży e-commerce jest ściśle związane z podnoszeniem sprzedaży – to ona jest głównym czynnikiem odpowiadającym za powodzenie biznesu. Sprawdza się zarówno w sklepie internetowym z niewielką ofertą produktową, jak i przy rozbudowanej witrynie wykorzystującej w działaniach duży budżet. Dzięki pozycjonowaniu możemy uzyskać stabilną pozycję strony w Google i przewagę nad sklepami, zwłaszcza tymi, które nie korzystają z SEO. Niszowe frazy kluczowe generują większą ilość wejść. Stoją za nimi użytkownicy świadomi swojej potrzeby, czyli mający już sprecyzowaną wizję zakupów. Cena pozycjonowania w dłuższej perspektywie nie jest wysoka, w przeciwieństwie do współczynnika konwersji, który właśnie z wyszukiwarki jest największy.

[Artykuł sponsorowany]