Ranking miast wojewódzkich o najwyższej reputacji został sporządzony na podstawie wyników badania osób znających dane miasto.

W badaniu zastosowano narzędzie badawcze skonstruowane przez profesor z Uniwersytetu Warszawskiego panią Dominikę Maison z agencji badawczej Maison&Partners. Badanie przeprowadzono między 19 a 22 lutego metodą CAWI losowo-kwotowej ogólnopolskiej próbie. Ocenie próby 1006 respondentów poddane zostały:

1) poziom zaufania do danego miasta (To miasto, na którym można polegać),

2) możliwość polecenia go znajomym (To miasto, które można polecić znajomym),

3) towarzyszącą mu atmosferę medialną (O tym mieście mówi się źle w mediach),

4) zaangażowanie społeczne (To miasto w swoich działaniach bierze pod uwagę dobro społeczeństwa),

5) warunki pracy w danym mieście (To miasto kojarzy mi się z dobrymi warunkami pracy).

Na podstawie tak uzyskanych wyników obliczono wskaźnik reputacji (od 1 do 100 punktów). W zestawieniu rankingu marek miast uwzględniono tylko te, dla których wartość wskaźnika reputacji wyniosła co najmniej 60 punktów.
W rankingu generalnym Toruń wypadł całkiem dobrze, zdobywając 68 punktów i zajmując 7. miejsce. Wyprzedziły go Wrocław, Gdańsk, Poznań, Kraków, Warszawa i Szczecin.
160302101824_Reputacja_miast_wojewodzkich_ranking_generalny_large

Źródło: raport z badania reputacji marek „Premium Brand”

Jeśli chodzi o odwiedzanie danego miasta w przeciągu ostatnich 12 miesięcy, to Gród Kopernika zajął 9. miejsce w tej kategorii (13% wskazań respondentów), będąc według rankingu rzadziej odwiedzanym (mając świadomość, że tylko wśród badanych osób) miastem od Bydgoszczy, z czym należałoby chyba jednak dyskutować.
160302101844_Reputacja_miast_wojewodzkich_odwiedzane_miasta_large

Źródło: raport z badania reputacji marek „Premium Brand”

Wśród respondentów Toruń lepiej wypadł jako miejsce godne odwiedzenia (tzw. rekomendacja). Tutaj Toruń zajmuje 5. miejsce ex-aequo z Poznaniem, Łodzią, Katowicami i Bydgoszczą, notując 6% wskazań badanych.
160302101853_Reputacja_miast_wojewodzkich_rekomendacje_miasta_large

Źródło: raport z badania reputacji marek „Premium Brand”

[Fot. Wojciech Leszczyński]